Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Plattan i mattan!

Kategori: Allmänt, Parhästen, Redigera, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Nu är det plattan i mattan här. Manuset ska in till förlaget på måndag i ny version. Bara denna helg kvar för oss att finslipa det alltså. Tyvärr har jag inte hunnit redigera klart hela i veckan som jag hade hoppats. Vågar inte jobba i manuset om jag är för trött och riskera att det blir sämre  så har inte kört varje kväll. 

Planen nu är därför att redigera sista kapitlen idag. Läsa igenom, finslipa och "städa av" allt (= ta bort interna kommentarer och noteringar samt ändringsspårningar, som vi alltid har på för att kunna se vad den andra har gjort för förändringar) imorgon. 

För övrigt åkte jag förbi nya berg och dalbanan på grönan med båten igår. Den såg mycket lovande ut, mer härlig än halsbrytande. 
(null)




Kommentera inlägget här: