Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ledig i kubik!

Kategori: Allmänt, dagbok

Nu jäklar passas det på att njutas! 

Onsdag eftermiddag åkte vi till Siggesta gård för att köra skogshinderbana när dottern och hennes kompis slutat skolan. Jag hade hoppats att det skulle vara lugnt men såhär lugnt?! Vi var helt ensamma och kunde röja runt helt fritt! Kaffet smakade ljuvligt och glassen satt bra den också. 

(null)

(null)

Solen gassade från blå himmel, jagla mig på en mossig sten och tittade i trädtopparna när barnen ville stanna kvar och leka några timmar extra. Helt otroligt härligt! 

(null)


Och igår promenerade vi på Djurgården, också det helt fantastiskt! Hann inte ta några kort dock, hade fullt upp med mitt sällskap (= familjen + brorsan + hans sambo + sonen de bakar just nu som ska komma i juni!). På förmiddagen läste jag Renegater i solen. Den gör sig betydligt bättre när man är vaken / pigg jämfört med som kvälls- / nattläsning måste jag säga. 

Livet alltså, tänker ofta på vilken tur jag har som får ha det så här bra!



Kommentera inlägget här: