Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

492 ersättningar

Kategori: Allmänt, Parhästen, Redigera, Roman, att skriva, vi som skriver

Med ett klick har 492 ersättningar gjorts inom loppet av en hundradel. Man är oändligt tacksam att inte skriva på skrivmaskin eller för hand. Då hade det varit flera dagars arbete. Nu får vi hoppas att inte allt för många andra ord innehåller namnet och blivit konstiga. Tror inte det (karaktärens tidigare namn var Uma).

Märklig känsla att byta namn på en av huvudpersonerna så här sent i processen. Jag fasar för att läsa manuset med det nya namnet. Tar nog några dagar att vänja sig skulle jag tro... Om man vänjer sig - men är det ett bra namn så vänjer man sig tänker jag. Vänjer vi oss inte kanske vi måste byta igen några gånger tills det känns bra. 

Idag har barnen skolavslutning. Vi får som vanligt (sedan förra året) inte vara med. Otroligt tråkigt särskilt som äldsta dottern byter skola nästa termin efter sex år i denna skola. Men men, sånt är nu livet.

Den blomstertid nu kommer ...








Kommentera inlägget här: