Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Overklighetskänslor

Kategori: Allmänt

Just nu har jag sådana otroliga overklighetskänslor inför hela den här bokgrejen. Att det äntligen händer efter alla år av skrivande i skymundan. Det är överväldigande ibland. På ett bra sätt, lite som när man är lyckligt nykär kanske, och bara stirrar ut i luften & fånler hela tiden. 

Igår var jag tvungen att öppna manuset på kvällen igen och bläddra runt bara, acceptera någon föreslagen ändring här och där. 

Om ett år vet jag hur allt gick och kan se tillbaka på hela processen. Vad kommer jag tänka då om min insats? Jag hoppas verkligen jag ska känna mig superstolt och nöjd! 

Lapade sol för fulla muggar igår också inför kylan och grådasket som är på intåg!

(null)











Kommentera inlägget här: