Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ett utdraget svar ...

Kategori: Allmänt

Igår kväll hände något väldigt oväntat, jag fick återkoppling på ett utskick av deckaren (i sin tidigare version) som jag gjorde i februari 2018! 

Hur sjukt är inte det? 

Jag kände att jag hade förlaget lite, lite, lite smått på kroken, det var verkligen inga diskussioner men vi hade ytterligare en kontakt via mail i samband med manusutskicket som jag såklart överanalyserade sönder och samman. Nu har förläggaren i fråga bytt jobb till ett ljudboksförlag och är intresserad. Som han beskriver det gillade han manuset hela tiden men lyckades inte få med sig manusgruppen på sitt tidigare förlag. 

Spännande vändning, även om jag ju nu har manuset ute på andra större förlag så kan detta i allra högsta grad vara intressant som ett alternativ framöver. Och så är det ju förstås alltid lika kul när någon gillar och till och med minns det efter alla dessa år!

För att prata om något helt annat så sprutar det indiskt ur öronen på mig! Inte så snyggt men väldigt gott.

(null)

I söndags köpte vi hem indisk hämtmat till middag. Som alltid blev det enormt mycket över vilket jag ätit till lunch hela veckan. Nu börjar det som fortfarande är över dock kännas väl gammalt så tror det får bli något annat idag. Men hur sjukt stora portioner är det inte?! Visserligen hade vi köpt till barnen också som inte gillade men ändå. Bara min egen portion i sig räckte till middagen plus två luncher. Matsvinnet på en sådan restaurang måste vara enormt. 

Så ofta på restauranger får man in sjukligt mycket mat. Vore det inte bättre att ha standardportionerna mindre och låta de som är extra hungriga få be om en större portion? Eller ska jag börja be om en mindre kanske? 

Idag är det i alla fall fredag och jag är väldigt nöjd med veckan (under rådande förutsättningar som i och för sig suger). Fick till och med lite gjort i parhästen igår, bara en sån sak! Redigerade in lite ändringar i kapitel 51. Nu gäller det att skriva två nya kapitel 54 och 55. Hoppas hinna i helgen!

Plus att mix megapol börjar med julmusiken idag kl 16. Snart är det jul igen!



Kommentera inlägget här: