Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Överskrider budget

Kategori: Allmänt

Alltså det här med att hålla budget. Jag är sannerligen inte slösaktig, förutom när det kommer till böcker. Eftersom jag skriver själv är det alltför lätt att hitta argument som stödjer att jag bara måste ha en viss bok nu och att det är investering i framtiden snarare än en utgift. Gah! 

Hade verkligen slut på pengar för denna månad och ändå kunde jag bara inte stå emot denna godbit.

(null)

Trots att jag har fullt upp med att läsa boken om gryningspyromanen. Men denna väckte fina läsningen från studietiden när jag läste tegelstenen "Allmänläkaren och obducenten" som såldes billigt till juriststudenter. Andra favoritläsminnen är när jag läste Hajen och hade REMs skiva på repeat i hörlurarna eller när jag läste Brott och straff under ett regnigt sommarlov i Smögen med mamma och pappa och mina tre bröder. 
Får se om denna läsning blir minnesvärd, eller i vart fall värd sitt knaprande på sparkontot... 
Egentligen var jag i bokhandeln för att köpa present till min kompis som fyller år i helgen. Det blev denna som var fin och ligger i tiden.

(null)

Dottern blev tokig i denna bok och i ett svagt ögonblick lovade jag att hon också skulle få ett exemplar. Men det får anstå till efter löning...
Arbetet med parhästen igår gick bra. Ett relativt simpelt "mellankapitel". 
Dagens jobbdag kommer handla en hel del om hur våra medlemsföretag kan bygga immateriella tillgångar. Fantastiskt spännande och viktigt! Spotify, Google, Facebook, Microsoft, Uber osv. talar sitt tydliga språk. Immateriella tillgångar är framtiden. Industrins storhetstid är förbi. 
Kommentera inlägget här: