Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Skarpa utsikter

Kategori: Allmänt

Alltså, jag ser så klart i mina nya brillor. Hur har jag klarat mig utan?! De kommer lätt kandidera till utmärkelsen årets bästa köp!

Pigg eller inte? Idag blev det en toalett-selfie!

(null)

Lite jobb i deckaren och lite jobb i fackboken. Idag har jag avstämning med min medskribent, ska bli kul att summera hur vi ligger till. Spontant känns det som det ser bra ut även om jag är långt från min egen interna målsättning om färdigt råmanus till sportlovet. Har dock märkt att det är betydligt mindre och framförallt enklare redigering än när man skriver skönlitterärt. Fördelen med att ha försökt skriva tre romaner helt på egen hand är att alla andra skrivprojekt känns enkla och smidiga. 
Kommentera inlägget här: