Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Hacka, hacka ...

Kategori: Allmänt

Då har jag börjat hacka mig fram i deckaren igen. Det är redigeringen från helvetet som pågår om någon missat det, vilket är lätt gjort eftersom det går så förbaskat sakta och hackigt. 
Tog mig ett halvt kapitel fram igår i alla fall. Nu sjutton ska jag slutföra det här innan jag börjar några nya skrivprojekt, annars blir det aldrig klart! 
Har en kompdag på jobbet som behöver tas ut nu i augusti för att inte frysa inne och då ska jag heldagsredigera detta härke är planen. 
Annars hoppas jag få in en rutin liknande min tidigare, en halvtimme skrivtid på morgonen, en halvtimme skrivtid på eftermiddagen. Det funkar väldigt bra för mig med många korta pass, får se om det går att få till när allt drar igång. 
Det var så mysigt att vara inne i stan igår, här en bild från lunchpromenaden som gick genom Brunkebergstunneln (bland annat). 

(null)

Kvällspromenaden med vovven var inte fyskam den heller. Tog oss till ett naturreservat i närheten vi inte besökt förut (Svärdsö). Riktigt fint!
(null)
 
Vy över Erstavikens inlopp.
Kommentera inlägget här: