Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Tillbaka till parhästen

Kategori: Allmänt

Jahapp, då var man tillbaka på parhästen igen då. 

Denna gång för att skriva kapitel 4. Förra veckan landade vi de första två kapitlen. Min kompis skriver kapitel 3. 
Här i början är det extra nervöst eftersom det är så mycket som inte är bestämt ännu. Som exempel måste jag "sätta" en ny karaktär i detta kapitel. Som min skrivkollega också ska gilla och tro på, plus att det är nervöst att ha någon som läser hela tiden vad man skrivit. Men extremt nyttigt!

Gillar verkligen den här variationen, man hinner aldrig bli uttråkad och less när man bara har 2-3 dagar i veckan med respektive manus (än så länge...). 

Denna helg blir extra lyxig, ska nämligen inkassera en 40-årspresent jag fick på min födelsedag i våras. Till min hjälp har jag make, brorsa och svägerska. Ska bli grymt!!
Kommentera inlägget här: