Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Brasan brinner ut så fort!

Kategori: Allmänt

Blir smått filosofisk när jag sitter framför vår braskamin som fått jobba lite den senaste veckan. Elden brinner ut så fort nu när man är vuxen. Minns hur jag som barn kunde sitta framför två brinnande vedklabbar hur länge som helst. Nu brinner de  ut på två röda. 

(null)

Så är det med det mesta som vuxen, det går för fort! Det värsta är att det antagligen bara kommer gå snabbare och snabbare.

Bra skrivpass igår. Äntligen klar med kapitel 10 i parhästen, jösses så segt det var denna gång. Är väl hösten som satt in när man blir lite seg och trulig. Idag ska jag klippa in de sista förändringsbesluten i själva manusdokumentet så det är klarlagt för varje kapitel vad som behöver göras. Sedan är jag förhoppningsvis redo att börja den faktiska redigeringen, kanske till och med i eftermiddag. Extremt spännande!


Kommentera inlägget här: