Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Förslappad

Kategori: Allmänt

Oj vad jag blivit förslappad med bloggen, frukostbloggandet sitter inte längre i ryggmärgen vad det verkar. Är så jobbigt att blogga nu också efter en uppdatering de gjorde som gör att texten kommer in i snigelfart och man måste skriva i blindo, sitta och vänta i en evighet medan texten rullas in för att sedan gå tillbaka och rätta alla fel som blir när man skriver i blindo. Tar säkert trippelt så lång tid att skriva ett inlägg jämfört med tidigare...

Sedan är jag generellt mer nervarvad och avslappnad nu än tidigare då mitt nya jobb är helt underbart och harmoniskt jämfört med mina tidigare rätt tuffa och konfliktfyllda jobb.  Hörde att podden Debuter eller dö spelat in i mina jobbkvarter också på Natur och Kultur. Hade jag tittat ut genom fönstret vid rätt tillfälle skulle jag ha sett dem, fasiken vad synd att jag inte gjorde det! Har inte fönsterplats dock så tittar ju aldrig ut genom något fönster :/ 

Skrivet gick bra igår också men nu börjar oron över själva historien komma. Slänger ut trådar jag inte har en aning om hur jag ska få ihop sen. Tänker mig att historien ska ha en magisk touch men vet inte på vilket sätt. Än så länge finns glänsande amuletter, konstiga drömmar och några köpcentrumvakter som ställer till bekymmer, av oklar anledning. Hoppas sy ihop det på slutet :/
Kommentera inlägget här: