Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Arbetet överväldigande

Kategori: Allmänt

Gläntade lite i manuset på vägen hem igår trots allt. Nu när jag vet hur mycket jobb som krävs för att ens ha en gnutta chans att ta sig nånstans känns det överväldigande och tungt. 

Försöker intala mig att det inte gör något att det tar tid, det får ta den tid det tar, det är ingen brådska etc. Men ändå, alla som skriver en roman utan att veta om den ens kommer bli utgiven är galna. Så är det. Får se om galenskapen kan fortsätta frodas här på min kant... 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2019-03-12 | 09:00:58
    Bloggadress: http://nastasida.blogstpot.se

    Det är bara att omfamna galenskapen ;-) Den är ens vän!

    Svar: Jopp, nu är det gjort. Ett bra skrivpass imorse!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: