Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Avrapportering

Kategori: Allmänt

Avrapportering från fredagen kommer här.
 
Kom hem vid halv nio och började redigera. Körde fram till ca 10.30 då jag tog lunchpaus (rester från torsdagsmiddagen), drack en kopp kaffe, hängde tvätt från morgonens maskin och slängde på en ny. Försökte fortsätta med redigeringen men somnade i soffan. Sov någon timme. Redigerade några timmar. Tog en promenad med hunden och plockade upp ena dottern från skolan på väg hem. 
 
 
Men mest av allt njöt jag, det var sååååå skönt!! 
 
Sen har det varit folk här hela helgen och barnens kompisar har sovit över både fredag & lördag kväll. Så var väldigt lyxigt igår att bara vara familjen när de sista gästerna drog vid 19 på söndagkvällen. 
 
Resultatet blev ett färdigredigerat manus (det sista gjordes i lördags mellan varven i spelet Cluedo med fem barn i huset. Men tror ändå det blev bra trots kaosig inramning. 
 
Har även städat ut julen för dena här gången vilket var jobbigare än jag mindes det och tog större delen av söndagen i anspråk. 
 
Har jag riktig tur kan det bli förlagsutskick på tåget hem ikväll. Nu har jag ingen dator med mig när jag ska till första dagen på nya jobbet. Rafflande! 

KOMMENTARER:

  • Louise Baumgärtner säger:
    2019-01-14 | 09:51:21
    Bloggadress: http://https://mittmanus.com

    Flitens lampa tycks ständigt lysa hos dig;) Är det samma manus du skickar in nu som skickades in förra gången? Lycka till hur som helst! Förstår att det var skönt när det blev bara familjen igen, men kul med kompis-besök också!

    Svar: Ja, ett tecken på viss desperation kanske :/ Det är två olika manus jag jobbar med parallellt och skickar hit och dit lite småkaosigt...
    Helena Dahlberg

  • Louise Baumgärtner säger:
    2019-01-14 | 09:53:25
    Bloggadress: http://https://mittmanus.com/

    Blir bannemej galen på att det aldrig blir rätt adress till min sida trots att jag skriver den korrekta. Få se nu...

    Svar: Ja men det är så konstigt!!
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2019-01-14 | 10:21:46
    Bloggadress: http://nastasida.blogspot.se

    Så där skulle ju livet kunna få vara lite oftare, med lagom dos jobb och vila i ensamhet under vardagarna :-)
    Kul med inskick!!

    Svar: Ja, vilken dröm det vore!!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: