Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Startar om

Kategori: Allmänt

Jaha, så här såg skärmen ut större delen av fredagens skrivpass. 

(null)

Suck! Datorer stänger ner och tar sin tid att uppdatera när de märker att de börjar fungera sämre. Alla andra får vänta oavsett vad de vill. Kanske något att efterlikna här i livet?
Men för att blicka framåt står jag verkligen i valet och kvalet här nu. Fick nämligen en riktig diamant i mailen söndag kväll. 
Lektörsutlåtandet för deckarmanuset!
Kan inte sluta suga på de orden, helt magiskt!! Och ikväll tar jag tåget till Göteborg för att hålla kurs där imorgon = massa skrivtid. Men, ska jag redigera klart manuset jag håller på med eller slänga mig över deckaren! Båda alternativen är så lockande! 
Lutar åt att läsa lektörsutlåtandet ikväll men sen redigera klart barn- och ungmanuset. Under tiden får responsen på deckaren lagras och ligga till sig, så kör jag igång med den sen. 
Sådana lyxproblem jag har känner jag! Den här skrivhösten kommer jag ha fullt upp i alla fall, det är ett som är säkert! 
Kommentera inlägget här: