Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Intensiv helg

Kategori: Allmänt

Puh, pustar ut efter en minst sagt intensiv helg. Under fredagens middag med släkten fick jag sms från en annan mamma att hennes dotter var obotligt ledsen för att hon skulle missa min dotters pyjamasparty. Eh, va!? Förträngde det tills jag träffade dottern nästa dag som stolt berättar att hon bjudit in några kompisar på pyjamasparty lördag kväll. Så det var bara till att bädda fram madrasserna och köpa hämtpizza.
 
 
Blev mysigt i alla fall och uppskattar ändå att barnen styr upp saker själva så man själv slipper dra i allt alltid... 
 
Slutade med att jag kunde ligga i sängen och försöka boka en skidresa till vintern vilket tog halva kvällen medan barnen roade sig på egen hand. Väldigt skönt och välbehövligt. Nu kan jag det mesta om de svenska fjällens liftsystem och stugbyar känns det som :/ 
 
Kommande vecka ser ut att bli lugn jobbmässigt så hoppas på flyt med skrivet och lite revansch från förra rätt usla skrivveckan! Gissar att det inte blir några återkopplingar från förlag heller med tanke på den stundande bokmässan. Lite trist men men... 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-09-24 | 10:34:05
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Nooo, hade helt blockerat ut bokmässan och det faktum att det inte lär bli några förlagssvar nu. Nåväl, bara att fortsätta vänta då.
    Kul med stora barn som kan roa sig själva :-)

    Svar: Ja, sen kommer de förhoppningsvis tillbaks med förnyad energi och ett positivt sinne :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: