Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Hankar mig fram

Kategori: Allmänt

Eller kanske hackar mig fram? Utan någon inspiration att tala om pressar jag mig fram genom manuset. Kom till sid  281 igår, alltid nåt. Tänker inte, bara kör. Så har inga reflektioner att rapportera. Så oinspirerat och slött är livet ibland. Har lite bra grejer på gång (ej skrivrelaterat dock tyvärr), en hel del energi går åt till att fundera kring det. Och så känner jag mig sur. Det var allt för idag. 

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-09-26 | 14:40:54

    Hihi, älskar ditt raka besked om surheten här :-D
    Tänker att förmågan att bara köra igenom manuset, om än oinspirerad, kommer att vara väldigt bra att ha, sedan när du har förlagskontrakt (obs: HAR kontrakt)
    /Annika

    Svar: Ja, varför gör man detta är frågan som infinner sig. Ändå går det inte att motstå. Jösses...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: