Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Framåt marsch!

Kategori: Allmänt

Det rullar på framåt med redigeringen nu. En i responsgruppen har förbarmat sig över mig och sagt att den ska läsa och ge respons på det trilskande mittpartiet. Tack snälla, snälla du!!! 
 
Har gått igenom 249 sidor hittills och inser att jag efter genomgången behöver gå igenom alla scener på polisstationen i ett svep för det är där det inte riktigt hänger ihop/haltar. Supertrist men inget annat att göra. 
 
Kommer manuset vara klart för en sista förlagsrunda till den första oktober? Det är frågan... 
 
Köpte ett frimärke igår och kan bara inte fatta att det kostade nio(!!!) kronor! Jag hade gissat på fyra eller fem. Fy fasiken vad dyrt det är med postgång numer. Antingen har priserna rusat eller så var det sjukt länge sen jag postade ett brev. Glad att man inte behöver posta ett utskrivet manus till förlagen, då hade man varit ruinerad vid det här laget... 
 
Igår åkte även vinterjackan på, första gången sen midsommar. Mysfaktorn är total :)
 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-09-14 | 10:00:18
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Beundrar alla som orkar researcha polisväsendet för att skriva en bok!

    Haha! Ja, det är dyrt att skicka brev - men, som sagt, man gör det ju inte i samma utsträckning som förr.

    Svar: Ja, det blir nog inte helt verklighetstroget men det krävs ju heller inte. Det här var nog sista gången jag behöver skicka ett brev förhoppningsvis... Försäkringsbolaget som krävde en undertecknad blankett. Stört!
    Helena Dahlberg

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-09-14 | 10:07:06

    Dear god, vad du är effektiv!
    Själv vägrar jag vinterjacka trots kallt, gillar inte vinter och känner på nåt stört vis att den vinner om jag ger efter :-D
    /Annika

    Svar: Ja alltså vet inte riktigt vad som har hänt men det rullar på väldigt bra just nu av någon anledning. Bara att tacka och ta emot och försöka hålla i minnet när tuffare tider kommer...
    Helena Dahlberg

  • Louise Baumgärtner säger:
    2018-09-15 | 19:24:07
    Bloggadress: http://www.mittmanus.se

    Säger som Annika, du är verkligen duktig och driven! Och det är just det som är vägen till att lyckas, så kämpa på! Blir väldigt nyfiken på hur du skriver - du bjuder inte på något litet smakprov ibland? ;)

    Svar: Tack, vi får väl se om det leder någon vart. Vågar mig inte på något smakprov för närvarande men hoppas att det är snabbt och lättsamt men med djupare undertoner för den som vill fundera vidare, för jag vill att mina böcker ska vara roliga att läsa men ändå lite tankeeggande!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: