Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Andra överväganden

Kategori: Allmänt

Gårdagens tankekraft gick åt till många andra överväganden. Samtidigt som min chef meddelade att han ska sluta får jag två samtal från folk som raggar arbetskraft och har mitt namn på listan (som är ganska kort vad gäller erfarna entreprenadjurister). 
 
Blir så fascinerad av hur mycket tankar som spinner igång bara man hör att chefen ska sluta. Vi jobbar inte ens speciellt nära, mailar väl några gånger i veckan och sitter nästan aldrig i samma möten och frågor. Men ändå så drar hjärnan igång på alla växlar och börjar överväga om inte jag också ska flytta på mig. Och på det tajmingen med de där samtalen just igår och idag. Sedan späds det väl på av att jobba hemma när en sådan nyhet släpps också, och inte direkt kunna snacka och bolla alla frågetecken som dyker upp.
 
Inget skrivet igår med andra ord. Lite responsat. Men har börjat läsa denn godbit. Inledningen är magisk, den bästa på länge. Verkar synnerligen lovande! 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-09-06 | 19:04:28
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Åh, dessa vägval i livet, står i en liknande situation just nu på jobbet, när allt rör på sig.
    ÄLSKADE Silvervägen, författaren hade dessutom den goda smaken att hitta på Glimmersträsk, fast alla andra platser i boken är hyfsat autentiska. //Mvh VäxteuppvidSilvervägen.

    Svar: Kul att du också gillade, tänkte på dig faktiskt. Riktigt häftig miljö även om jag tänkt mig ett mer dramatiskt landskap än i boken, typ ice road truckers eller vad det heter, haha. Man är så skadad av all TV... Hoppas jobbsituationen landar väl för dig!
    Helena Dahlberg

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-09-08 | 16:36:40

    Hihi, ice road truckers... Nja, Lelle bor i skogslandet nedanför fjället, rätt beskedligt landskap där ;-)
    //Annika

Kommentera inlägget här: