Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Unna sig i höstmörkret

Kategori: Allmänt

Den här veckan har varit synnerligen mörk, kall och höstlig. Jag har därför unnat mig riktiga luncher för att fylla på med energi.
 
Igår blev det en riktig lyxvariant som verkligen rekommenderas. Och då menar jag inte lyx som i överdrivet dyr utan som i fantastiskt god och energigivande! Det var Lett på Sveavägen som serverade denna asiatiska bowl. Obs! att de skiljer sig i kvalitet inom restaurangkedjan, den på Regeringsgatan är inte alls i närheten av lika bra. 
 
 
Rolig inredningsdetalj också med gräs i taket, riktigt eller fejk?! 
 
Annars så händer det inte mycket förutom att redigeringen går framåt. Innan jag började redigera låg manuset på ca 77 000 tecken. Nu är det uppe i 84 389 tecken så det är en rätt markant ökning. Det mesta är som sagt preciseringar, förtydliganden osv. Flera grejer på varje sida som ändras. Det måste göra märkbar skillnad i slutprodukten, till det bättre. Hoppas jag :/
Kommentera inlägget här: