Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Saker jag gör när jag har tråkigt:

Kategori: Allmänt

- Undrar på allvar om man kan dö tråkdöden. Den känns inte långt borta. 
- Kollar mailen om något förlag hört av sig. Typ en gång i minuten. Skärmstatistiken lär inte bli särskilt upplyftande denna vecka... 
- Öppnar och stänger dokument utan att minnas varför.
- Klappar hunden.
- Dagdrömmer. 
- Gör onödiga listor på saker... 
- Äter allt jag kommer över. Tills tänderna börjar svida. Då går jag över till att skölja munnen med vatten istället. 
- Dricker galna mängder kaffe. 
- Kollar skrivbloggar om det finns nya inlägg eller kommentarer. Det gör det inte.
- Kollar poddappen om det inte släppts någon ny bra podd sedan jag tittade senast, för fem minuter sen.
- Byter alla datum i manuset från de som gällde år 2017 till de för år 2019. Undrar vilket år detta kommer utspela sig när/om det äntligen blir utgivet?? 
- Längtar efter min familj. 

KOMMENTARER:

  • Louise Baumgärtner säger:
    2018-10-24 | 19:04:02

    Hehe...det där känner jag igen. För mig plingade det till av igenkänning när du skrev att du kollade mejlen hela tiden efter förlags-svar...Kommer ihåg en jättetrist tisdag när jag väntade intensivt på just det. Det har funnits många sådana dagar men just denna fotade jag en sopcontainer för att illustrera hur TRÅKIGT jag hade. Omgiven av snöblask. Det var februari. Blä! (Det ÄR verkligen frustrerande att vänta. Och det är ju inte så att de brukar vara så snabba med att höra av sig heller). Sympati-hälsningar ;)

    Svar: Tack, vissa dagar minns man av inte så trevliga anledningar. Den du beskrev lät verkligen seg!!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: