Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Konstiga noteringar

Kategori: Allmänt

Igår missade jag ett skrivpass på grund av ett trevligt teaterbesök på Dramaten. Lasse maja och Hamletmysteriet. Superbra oh barnen älskade det samtidigt som de lärde sig en hel del om hur det funkar på en teater och om Hamlet. Och fick gå på Dramatens stora scen, är ju coolt bara det och särskilt för yngre barn som denna föreställning riktar sig till. Blev så glad av att se alla barnen där i salongen och hur engagerade/glada de var. Läste recensionerna sedan och blir så frustrerad att de ger det dåliga betyg för att det saknar konstnärliga ambitioner och ligger för nära originalet. Herregud, så otacksamt livet är om man jobbar med kultur.
 
Suck alltså, brukar alltid lägga in en notering i mobilen när jag kommer på något smart som bara måste komma med i redigeringen. Men ibland sabbar autokorrektfunktionen till det rejält. Eller mina egna fumlande fingrar om jag håller på med nåt (exemeplvis köra bil eller laga mat eller nåt sånt man ofta gör när man får sina idéer). 
 
Igår morse skulle jag gå igenom listan och redigera efter den och hittade detta: 
hovmästare rädda teorilektioner med leta
 
Helt omöjligt att avkryptera så får hoppas att det inte var någon snilleblixt. Kanske skrev jag det i sömnen? Har varken hovmästare eller teorilektioner i manuset. Rädda och leta kan ju stämma dock, men vad ska räddas och varför leta? Får stryka denna och gå vidare.
 
Idag ska jag förstärka varför huvudkaraktären väljer att avvika från polisarbetet en eftermiddag då det enligt min excellenta responsgrupp var otydligt. Förtydliga, förtydliga, förtydliga!!! Är typ vad min redigering går ut på nuförtiden...
 
Men så var det plötsligt helg. Lördagen blev fullbokad, eller snarare lätt överbokad av misstag. Vilket är helt ok ändå eftersom det innebär en lugnare söndag. Bring it on! 
Kommentera inlägget här: