Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Hankar mig fram

Kategori: Allmänt

Jodå, här lyser flitens lampa med sin närvaro. Även om det känns som att jag hankar mig fram. Försöker förtydliga, förtydliga, förtydliga. Varför karaktärerna gör som de gör, vad deras mål och drivkrafter är. För det är för luddigt här i mittenhärket där jag befinner mig med redigeringen för närvarande. 
 
Annars så är det en mysig höstvecka hittills, har ett jobbigt samtal framför mig på jobbet i eftermiddag så siktar på att ta mig igenom det med lugnet i behåll.
 
Först en morgonpromenad med hunden nu bara. En bra start på dagen.

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-10-17 | 13:16:37
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Jag måste också förtydliga och liksom skrapa fram någonting rent i mitt manus. Det känns just nu inte bara luddigt, utan även opersonligt, vilket bara inte får hända.

    Hoppas samtalet går bra.

    Svar: Ja, det är svårt att få fram essensen av allt. Samtalet fick hyfsat ok. Tack!
    Helena Dahlberg

  • Louise Baumgärtner säger:
    2018-10-17 | 20:42:22

    Jag gillar din blogg, den är mysig att läsa :)

    Svar: Men vad roligt att höra, tack! Jag gillar den också, mitt andra hem där jag får freaka ut och nörda ner mig i världens bästa hobby (och dröm) hur mycket jag bara vill :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: