Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Redigeringspass No 11 578

Kategori: Allmänt

Det var känslan när jag satte mig med relationsmanuset igår. Med Drama Queen känslor som dessa hade jag väntat mig ett lite crazy pass men det blev istället rekordlite ändringar. Oklart om det berodde på att manuset var så himla bra (vilket inte var känslan) eller för att det var en trött måndag... 
 
Det mest dramatiska som hände var att jag tog bort det helt sjukt fula ordet hårranden (ja ni läste troligen rätt!) och satte dit ”randen av hår” istället. 
 
Nu vill jag bara igenom så jag kan skicka ut det. Hinner jag det under veckan?? Ska göra mitt yttersta!!
 
Igår jobbade jag kväll genom att delta på höstmöte för ”föreningen med långa namnet” som vi kallar den (riktigt namn är svenska föreningen för entreprenad- och konsulträtt).
 
(I hörlurarna julmusik såklart, förlagspodden lyssnade jag igenom på morgonens promenader till/från tåg och i väntan på bussen)
 
En angenäm föraning av mitt nya jobb from. januari som kommer vara underbart extrovert till skillnad från jobbet jag har idag som i stort sett bara gått ut på att sitta inne på kontoret och backa upp de andra som är ute i verkligheten. Ska bli så skönt att få komma ut och köra själv (igen, mitt förra jobb hade en hel del sånt också)! Från mitten av januari jobbar jag på en branschorganisation inom byggbranschen och ansvarar för de juridiska frågorna. Riktigt häftigt att få det förtroendet! Hoppas på lite sikt få möjlighet att skriva fackböcker inom området i samband med den tjänsten, vi får väl se hur det blir med det...  
Kommentera inlägget här: