Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nutidsrealism

Kategori: Allmänt

Det här genrebegreppet hade jag inte snappat upp tidigare. Men hittade det på ett förlags hemsida när jag rekade inför förlagsinskicken av deckaren. Och det passar perfekt på båda mina romaner. Så det ska anammas vid nästa utskick för relationsromanen är tanken. 
 
Höll på att somna när jag läste igår, är nog ett bra tecken att texten rullar på utan för stora aggressioner/irritationsmoment. Tror jag hinner klart i veckan. Ligger på sid 109 av 319 nu...

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-11-21 | 20:06:16

    Det var ett nytt begrepp för mig. Vardagsrealism/diskbänksrealism i nutid?
    /Annika

    Svar: Haha, har ju förstås inte tänkt på vad det betyder. Kanske inte alls passar mina ju, jag tänkte bara nutid -japp och sen realism som i dagens samhälle såsom det ser ut, ingen dystopi eller alternativ värld - japp! Kanske ska kolla innebörden lite närmare...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: