Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Flyttar dagar hit och dit

Kategori: Allmänt

Jaha, igår blev det ett rörigt parti i manuset igen där fredagens händelser blandades med lördagens och plötsligt var det måndag eller kanske onsdag. Suck, hur kan detta komma sig efter alla rundor jag gjort med detta manus!? Gissar att det är mina korta skrivpass som ligger bakom. Hinner sällan reflektera så mycket utan ångar på, på gott och ont. Men nu sitter det, jag är 99 % säker!!
 
Funderar på om jag ska orka ta mig igenom en genomläsning sen efter denna redigeringsrunda. Jag borde ju verkligen. Men vågar/pallar jag!? Får suga på den karamellen tills redigeringen är klar vilket förhoppningsvis blir i denna vecka! Hoppet är det sista som överger människan var det va...
 
Det vore också lämpligt om jag blir klar med redigeringen denna vecka eftersom jag riskerar milda hjärnskador till helgen. Ska på en uttalat spritinriktad 40-årsfest på lördag. Allt mannen ifråga önskar sig är sprit till festen! Är redan nervös för hur bakis jag ska bli och hoppas att man kan söka upp ett glas vin nånstans för en helkväll med drinkar tror jag inte jag överlever. Så risk att en del försvinner ur hjärnan i helgen, i alla fall tillfälligt. Knäppt att man dricker sprit, minns inte när jag festade på sprit senast. Antagligen före alla (två...) graviditeter och därmed närmare tio år sen. En drink har väl slunkit ner några gånger sedan dess men inte i plural. Fasar men kommer gå dit i alla fall då många gamla vänner jag sällan träffar kommer dit. Får väl se var det hela landar... 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-11-07 | 11:33:09

    Mitt nuvarande manus är helt vilt tidsmässigt! Ska även jag ta itu med detta nu i dagarna. Kom dock ihåg att detta hör till det som förlagen med största sannolikhet inte bryr sig om.

    Drinkar är the shit! Värt varenda baksmälla.

    Svar: Ok, skönt att höra! Haha, tar med mig den känslan till på lördag, blir kanske superkul trots allt!! Vågar jag släppa loss fortfarande!?
    Helena Dahlberg

  • Skriva läsa leva säger:
    2018-11-07 | 16:18:07
    Bloggadress: http://skrivalasaleva.wordpress.com

    Känner igen detta med hur vill en kan bli när en redigerar lite då och då och inte alltid har tankarna helt med sig. Men det är ju roligt så svårt att lita bli :)
    Är själv ett fan av drinkar men ja, i måtta helst. Varannan vatten?! ;)

    Svar: Ja, man får ta de små stunder som bjuds... Var tredje vatten kanske, varannan känns lite överambitiöst eftersom jag dricker vatten rätt långsamt. Annars brukar det funka rätt bra att gå ut hårt och sluta dricka tidigt, typ vid 22. Men det vill ju till att man har lite koll för att göra det sen också...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: