Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Den snälla bokvärlden

Kategori: Allmänt

Å var alla i bokbranchen, som jag stött på hittills i alla fall vilket är en bråkdel om ens det, är snälla och hjälpsamma!  
 
Glömmer aldrig Simonas blogg som jag fastnade för i en svacka och hon tog sig verkligen tid att svara utförligt och bjuda så generöst på sin kunskap och erfarenheter. Sedan var jag fast i bloggträsket, och älskar det! Så många bra tips och trix för att inte tala om all pepp & alla skratt jag fått där.
 
Och nu häromdagen när jag panikade över hur jag ska göra med förlagsutskicken, om man kan skicka samma manus flera gånger till samma förlag så fick jag ett utförligt svar direkt när jag på vinst och förlust kontaktade en av mina förebilder via mail. Det är sååå fint och vackert och jag blir helt rörd och det får mig att vilja komma in i den här världen ännu mer. Så många fina och engagerade människor det finns där ute!
 
Imorse läste jag den här intressanta artikeln. https://www.svd.se/forskare-vanner-viktigare-an-traning-for-langt-liv. Återigen visar det sig att man inte får glömma de mjuka värdena, det som är svårare att mäta än antal tillryggalagda mil i löpspåret...
 
Ännu inget från något av förlagen denna vecka heller. Men till nästa omgång är manuset i alla fal än vassare. Ska trimma följebrevet också.
 
Först får jag lägga i en överväxel så jag blir klar med den här deckarredigeringen någon gång. Hoppet lever!!

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-11-10 | 20:49:56

    Kul att höra att bemötandet är trevligt. Tycker genomgående att den lilla personliga kontakt jag haft med förlagspersoner, också varit trevlig. Håller med om att det är en bransch man blir sugen på att tillhöra :)
    Trevlig helg!
    /Annika

    Svar: Vad roligt att höra! Ja får en riktigt bra känsla av denna bransch.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: