Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

100 % julmusik?

Kategori: Allmänt

Fasar så smått inför morgondagen. Har nämligen sedan i somras lyssnat på lugna favoriter när jag jobbar (gamla hederlig radio alltså men de har bytt namn till lugna klassiker eller något sånt iofs) för att få lite positiva vibbar under mina arbetsdagar som annars handlar mycket om olika typer av konflikter. Men, redan imorgon går de alltså över på 100 % julmusik! Känns väl tidigt så frågan är vad jag ska göra, lyssna vidare eller hitta något annat. Tror jag provar lite och ser hur det känns. 
 
Redigeringen gick hyfsat igår även om jag börjar känna av nära-projektavslut-ångesten. Som är ett så himla konstigt fenomen men ändå ofta (alltid?) inträffar. När man börjar känna sig nästan färdig och bromsar in, tankarna fokuserar på annat och man har svårt att ta sig den där sista lilla biten in i mål. Men får hacka mig fram sista biten nu...
Kommentera inlägget här: