Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Utskicksstrategi

Kategori: Allmänt, Förlagsinskick, att skriva

Bra tajming att jag just ska till förlagsutskick och därmed har lite eld i baken. Annars hade jag nog bara suttit på tåget och stirrat ut på våren/försommaren med ett nöjt litet leende på läpparna. Men nu googlas det förlag, läggs upp utskicksstrategier och knåpas följebrev. 
 
De förlag som (ännu) inte har refuserat mitt tidigare manus som fortfarande cirkulerar där ute kommer jag inte våga skicka ett nytt manus till. Då kanske de gillade det första men hatar det här och tänker att det de gillade bara var ett one hit wonder. Så de får jobba på ostört med det första manuset.
 
Förutom dem så kommer jag skicka ut det till så många jag orkar nu på en gång. Det finns inget att vänta på för nu har jag själv inte mer att ge detta manus. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-05-09 | 10:42:45
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Bra plan! När förlaget antagit ditt förra manus så kommer de bara bli glatt överraskade över att det redan finns ett till.

    Svar: Eller hur!?
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: