Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Summering april

Kategori: Allmänt, Redigera, att skriva, dagbok

Satte mig för att summera skrivavancemanget under april månad. Och det visade sig vara riktigt bra utdelning. Jag tror två bidragande orsaker är dels att jag inte jobbat hemma en dag i veckan som tidigare, vilket genererat två extra skrivpass per vecka. Samt att jag inte haft lika mycket responser som tidigare. Tråkigt i och för sig men bra för sprutten i mitt eget arbete. 
 
Efter att ha tittat på omslaget till den bok som snott min titel under helgen har jag ändå landat i att titeln var dålig. Så går tillbaks till tidigare titelförslag som nog faktiskt var bättre. 
 
Nu har jag redigerat mig igenom drygt hälften. Och då snackar vi finlir på kommatecken nivå. Det är riktigt lättjobbat nu. I början av april var jag i stort sett klar med den stora redigeringsrundan och hade ett nytt tillkommande slutkapitel kvar att skriva. Nu är jag halvvägs genom ”finredigeringen”. Att hinna få iväg det till några första förlag under maj känns inte helt oöverkomligt trots helgdagar. Längtar efter att få sätta mig och skriva följebrevet. Kommer bli grymt kul! 
 
Men på tal om jobba hemma så måste jag göra det idag eftersom skolan har ett uppträdande jag förväntas närvara på och det på en tid som omöjliggör en åtta timmars arbetsdag + två timmar på tåget om man inte ska sitta och jobba ikapp halva natten sen. Så får fortsätta först imorgon :( 
 
Har varit förvånansvärt glad över det orangea valborgslacket! Funderar på att fortsätta med den färgen ett tag till... 
 
Kommentera inlägget här: