Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Suget sätter in

Kategori: Allmänt

Så taggad att börja på nytt manus idag! Det kommer bli barn-/ ungdomsboken. 
 
Var ganska så exakt tre veckor sedan jag skrev på ett manus senast. Känns som längre sen... 
 
Himmlen är knallblå. Det är fint och soligt. Jag måste släpa mig till jobbet. Sitta inne på möten, skicka oändliga strömmar med mail och korrläsa avtal. Bra skrivmotivator. Tänk att ha kunnat sitta och skriva roman i ett skuggigt hörn av världen istället.
 
 
Ingen måndagsrefusering igår heller. Men förlagen har väl supermycket i maj som alla andra. Gissar att de kommer igång igen mellan midsommar och semestern, rensningsveckorna. Förhoppningsvis vill de skriva kontrakt då så vi kan sätta igång på allvar efter semestrarna. Det vore nåt det! 
Kommentera inlägget här: