Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Redigerar vidare...

Kategori: Allmänt

Yey, idag får jag äntligen redigera vidare. Som jag har längtat!! Bir tokig om jag inte blir klar snart...
 
I övrigt har jag läst ut Sargad som var helt ok bra, väldigt lättläst så på det sättet lik, hoppas jag, mina manus. Dock följer man bara en person hela tiden vilket jag ofta tycker blir lite trist, så även här. Gillar perspektivbyten. Men överlag bra underhållning. 
 
Väntar på senaste bokinköpen och läser lite i mina födelsedagsböcker om kvällarna så länge. Fyra svenska klassiker och fyra nobelpristagare. Kan väl aldrig vara fel!? 
 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-05-03 | 15:42:30
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Aha, du gillar flerpersonsperspektivet? Vad intressant. Inser att jag nog gör det också. Kanske värt att tänka på när jag skriver själv.

    Heja på!

    Svar: Tack!!
    Helena Dahlberg

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2018-05-04 | 06:34:53

    Jag gillade Sargad, men håller med om att perspektivbyten ofta adderar till historien.
    Kul att redigeringen flyter på, pepp till dig!
    Visst är Novellix ett fantastiskt koncep?

    Svar: Tack, gillar Novellix skarpt! Tror inte att jag läst en enda novell tidigare men nu blir man plötsligt sugen!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: