Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Räkna tecken!

Kategori: Allmänt

En av de bästa grejerna med att skriva råmanus är att man kan räkna tecken igen. Vilken nostalgi :) 
 
Har denna vecka jobbat ena resvägen och skrivit på manus under den andra. Så blir det förhoppningsvis idag också. Har en kurs idag jag känner att jag behöver förbereda inför på tåget in. Näst sista före sommaren, yey! 
 
Det går snabbt fram med manuset här i början ser jag. Skriver simultant på de tio första kapitlen och portionerar ut små brottstycken här och var där de kan tänkas passa. Ett nytt arbetssätt som känns kontrollerbart nu i början men nog blir svårare ju längre man kommer. Fortsätter med det så länge det känns vettigt helt enkelt. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-05-31 | 14:04:18
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Simultanskriver, på samma manus, liksom. Vilken bra idé! Det ska jag prova.

    Svar: Ja men vad kul, rekommenderas, det känns som en väldigt bra och rolig arbetsmetod såhär i början!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: