Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Vobbeli vobb

Kategori: Allmänt

Här har jag gått och varit så självsäker på att inte behöva vabba men så small det till med lite vab som blev vob igår. Tyvärr, älskar egentligen att vara hemma och sjukmysa med barnen men med bara några få dagar kvar på jobbet finns inte så mycket flexibilitet. Och jag är så sjukt lojal. Min svägerska försökte peppa mig att inte göra arbetsgivarens problem till mina när vi sågs förra veckan. Det var klokt av henne såklart, men det är svårt. Kanske särskilt som jurist där man förväntas lösa alla möjliga och omöjliga problem som dyker upp. Men, men. Hemmajobb betyder inga resor som i sin tur betyder inget skrivet. Och idag jobbar jag hemma, eventuellt fortsatt vob beroende på hur kidsen mår när de vaknar strax. Bara de inte är sjuka i helgen när vi ska ta skrivhelg så är jag mer än nöjd! 
 
Fortsätter somna till det gula pensionatet, ser fram emot att hitta en handling nånstans. Hjärnan söker febrilt efter tråden, syftet och meningen med texten. En riktning. Något att hänga upp sig på. Hittills är det en gubbe som av oklar anledning flytt sitt liv och tagit in på ett öde pensionat för att få lugn och ro. Får se vad som dyker upp framöver. Man sover gott på den i alla fall. 
Kommentera inlägget här: