Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sova på aceton

Kategori: Allmänt

Varför inte fixa naglarna i sängen när man lagt sig och ändå ska ligga still jättelänge? Jo, för att inte spilla en pöl aceton precis framför huvudkudden. Maken hade redan somnat bredvid så att byta lakan var inget alternativ (som tur var, det hade jag aldrig orkat så behövde en bortförklaring). Det var inte så supertrevligt att dåsa bort i acetonångorna och kändes inte helt bra för hundvalpen som brukar slinka ner i sängen framåt småtimmarna när vi inte märker heller. 
 
Annars är jag helt skrivgroggy nu. Rutinerna brast igår när jag hade dottern med mig till jobbet och inte kunde skriva nåt så det är två dar sedan nu. Får väl se om jag kan komma igång såhär sista dagen före helg ändå. 
 
Imorgon är det lov från alla aktiviteter och därmed sovmorgon, yey! Ska träffa kompisar både lördagkväll och söndagkväll, shit vad grymt sociala vi håller på att bli! Födelsedagsfest imorgon och konsert på söndag. Har bokat in en dagsutflykt till Romme för skidåkning med barnen och lillebrorsan också på lördag. Å nej då blir det ingen sovmorgon ändå, jaja det får det vara värt. Får se på vädret om jag vågar ge mig ut på vägarna bara. Min körteknik (nojjig & nervös) gör sig inte så bra i halka.
 
Bild från kvällspromenaden igår. ”Hitta snögrottan” döper jag den till. Har en faiblesse för snökojor. Händer ca vart femte år att det kommer tillräckligt med snö som ligger kvar tillräckligt länge för att göra en. Förra gången var vintern 2012/2013 då på samma ställe som här, lekparken strax utanför vårt hus. 
 
 
Men nu var det skriv alltså ja... 

KOMMENTARER:

  • Louise Baumgärtner säger:
    2018-03-04 | 09:36:16
    Bloggadress: http://www.mittmanus.se

    Ajdå, det där med acetonet lät ju inte helt lyckat...Men hoppas att du fick en fin helg!

    Svar: Tack, den har levererat hittills, idag blev det dessutom sovmorgon. Äter frukost nu strax efter kl 10 :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: