Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Det undermedvetnas arbete

Kategori: Allmänt

Nu har jag det lite svårt med koncentrationen så har skippat den röda tråden tänket och intrigplaneringen de två senaste kapitlen. Men nu är jag en bit in i historien (har tagit bort kapitelnumreringen så det är lite oklart var i manuset jag befinner mig men kapitel 22 nånstans) och då rullar det ändå på bra och lättare eftersom de flesta bollar redan har satts i rullning. Plus att jag kommit in så pass i det här röda-tråden-tänket nu att det förhoppningsvis kommer lite naturligt. Så känns det just nu i alla fall. Jag går in i min bubbla när jag tar upp datorn och sen ur den när bussen är framme och jag stänger ner, utan att veta riktigt vad som har hänt. Låter mitt undermedvetna arbeta ostört. Må det bära eller brista men det är det enda sättet för mig att komma framåt för tillfället. 
 
På fredag är den hemska dagen då jag ska lämna tillbaks min jobbdator som jag skrivit det mesta på de tre senaste åren. Det ger mig rejäl jävla ångest! På skrivhelgen lördag -söndag (ja vilken lyx det ska bli!!!) får jag därmed klara mig med ungarnas gamla dator. Känns inte helt stabilt. Men den har fina glittrande fjärilar klistrade på locket i alla fall. 
Kommentera inlägget här: