Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Dubbel noja

Kategori: Allmänt

Vad hände? Redan dags för semester! Var länge sen men tiden går fort, det är redan dags alltså. Vad nice det ska bli. Har massa inplanerat häng med massa människor man gillar att umgås med men aldrig hinner träffa. Avslutar påsklovet med en långweekend i Branäs torsdag-söndag nästa vecka. Längtar!! Nästa år får vi försöka få till en full vecka på skidorna. Men barnen är så små än så de tröttnar efter några dagar ändå. Ska bli superkul, åker med samma kompisfamilj som förra året. 
 
Men, sista skrivpassen på ett tag idag alltså. Shit vad jag ska kötta text!! Blev inget på vägen hem igår heller eftersom jag var tvungen, eller snarare valde helt frivilligt, att jobba istället på tåget hem. Är glad att jag kunnat skriva så mycket jag ändå gjort med nytt jobb och allt. Det är över förväntan. 
 
Men, nu är det dags. Har bestämt mig för att göra nya förlagsutskick av deckarmanuset när jag är ledig. Känns bra att göra något konkret igen, var ju ett tag sen. Var dessutom länge sen jag fick en refusering nu, men eventuella fredags refuseringar kanske kommer idag då istället så nu får man vara nojjig två dagar istället för en eftersom jag inte vet hur de hanterar röda dagar... Man undrar ju vilka dagar positiva besked brukar komma från förlagen, så man kunde lägga in en eller två hoppas-dagar också under veckan. Men där har jag varken erfarenhet eller statistik att luta mig mot. 
 
Får se om det kommer några påskkärringar idag. Godisförråden är laddade. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-03-29 | 10:00:53
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Ja, skicka in manus!! Om och om och om igen! Nöt ned dem!

    Svar: Tack för pepp, tiden rinner iväg och du har helt rätt. Måste ligga på!!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: