Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Orka...

Kategori: Allmänt

Tungt att hålla ögonlocken uppe på tåget nu. Men det är ljust när jag går upp kvart i sex (!) och i helgen ställs väl klockorna om, inte tappar vi en timme då va. Jo hemska tanke. Och barnen kommer ur fas, snälla någon ta bort detta påfund med att byta tider!
 
Jag fortsatte skriva i kaos igår ändå, orkar inte planera. Tror det blir bättre än förut i alla fall. Längtar till helgen! Minus tidsomställningen då...

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-03-21 | 08:09:50

    EU utreder tidsomställningen läste jag just, för att ta bort (förhoppningsvis). Tycker mest synd om alla förskolepedagoger nästa vecka, när hela barngruppen är ur synk och vill äta/sova på ”fel” tider.
    Lyssnade för övrigt på en skrivkursledare under helgen som rekommenderade kaos då och då under processen, för att få till det lilla extra i manuset :-)
    /Annika.

    Svar: Tack för info!! Äntligen något därifrån som kan underlätta istället för att krångla till! Kaos kan vara bra alltså, lägger det på minnet!
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2018-03-21 | 11:26:03
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Ja!! Tidsomställningen för barnen! Man trodde att det var jobbigt att gå upp en timme tidigare innan man fick barn ... Precis allting omkullkastas nu!

Kommentera inlägget här: