Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ny läsinspiration

Kategori: Allmänt

Ny läsinspiration damp ner i brevlådan i fredags. Jag började med Per Wästbergs Det gula pensionatet som har denna rätt ovanliga underrubrik. Något man kan unna sig när man redan är etablerad och har sig ett namn. 
 
 
Som följs upp med en inledningsmening i samma anda: ”Till det lantliga och av tiden någorlunda ofördärvade pensionatet - det fick fortfarande sitt vatten ur egen brunn med smak av järn och dy - anlände jag i dödsäsongen av skäl som i det följande alltför utförligt kommer att utvecklas och varieras.” Har läst i den tre kvällar nu och än har det inte hänt något i alla fall så verkar hålla vad den  lovar ;) 
 
Hade visst även beställt ”Sargad” skriven av Flynn Berry. Minns inte varför men den får jag ta sen, kanske kommer jag på då vad jag fick den ifrån. Trodde jag beställt en annan bok men minnet bedrar ju oftare än man kan tro... 
 
Är klar med Kepler nu, den blev spännande mot slutet. När man fick veta vem gärningsmannen var och hans motiv. Men många lösa trådar blev hängande tycker jag. Kanske omhändertas de i uppföljaren, om man orkar läsa en till. Denna lånade/ärvde jag av min svärmor. 
 
Så här ser det ut i min säng när väckarklockan ringer om morgnarna. Denna bild är från igår.
 
 
Sådan matte sådan hund, Rabalder är sjukt morgontrött och sover helst långt ner under täcket. Ofta lyckas han inte få med sig hela kroppen och svansen in dock... 
Kommentera inlägget här: