Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Magisk vinter

Kategori: Allmänt

Så glad över denna magiska vinter som kommit till Stockholm och lagom till sportlovet dessutom. Vackert och mäktigt.
 
Tror inte hunden håller med dock, så här såg det ut på morgonpromenaden. Sen kom det typ lika mycket till... 
 
 
Dags att summera skrivframgångarna för februari. Och det blir ju rätt lätt eftersom jag började denna strukturredigeringsrunda den 1/2. Så 16 1/2 kap avklarade på en månad. Det är ju riktigt bra ändå!
 
Som sagt drar det ihop sig till nytt jobb så ska skruva ner förväntningarna på skrivet under mars, april och maj. Sen borde jag kunna vara inne i någon sorts planeringsbar och någorlunda trygg/icke panikslagen vardagslunk igen tänker/hoppas jag. Men tills dess har jag två veckor och en skrivhelg att se fram emot! Förutom vår och ljus förstås. 
 
Riktigt jobbigt att skotta altanen dessa dagar. Som tur var hittade jag ett nytt podavsnitt av Debutera eller dö att lyssna på under tiden. De pratar bland annat om vikten av ett sammanhang, vilket är en av de positiva effekterna med att blogga eller följa skrivbloggar. Dagens utmaning såg ut såhär, varje lass måste lyftas upp och kastas över räcket ner på gräsmattan. Puh! 
 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-03-01 | 10:12:46
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Jisses, så mycket snö! Tur att vovven har några svarta fält på sig så att han syns :)
    Senast jag skulle skotta av vår balkong gick det inte att öppna balkongdörren för all snö, fick hänga ut genom fönstret bredvid, och, ja... det var inte alls värdigt.
    16,5 kapitel, det är ju sjukt bra!

    Svar: Ja ibland försvinner han under snön helt & hållet, lite läbbigt... Låter helt galet med sån skottningsteknik, där ligger man i lä! Hoppas ni har nära ner till marken bara! Ja men det får jag vara nöjd med. Även om jag just nu är väldigt osäker på detta manusets kvaliteter och framtid. Det är lite, konstigt på nåt sätt jag inte kan sätta fingret på. Kanske att jag skrivit så himla länge på det bara, att man helt tappar begreppen. Började med det augusti 2014.
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2018-03-01 | 11:24:00
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Jag gillar också snön. Det är så sällan den kommer i rejäla mängder och dessutom får en chans att ligga kvar här i stan.

    Nytt jobb är väldigt utmattande. Ta det lugnt du. Dessutom väntar du väl fortfarande på avgörande nyheter (eller har jag missat någonting? jag har varit så himla bortkopplad från allt de senaste två veckorna)?

    Svar: Ja det är särskilt magiskt i stan! Nej jag väntar fortfarande, på nåt gott får vi hoppas!!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: