Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Hur ska det sluta?

Kategori: Allmänt, Slutet

Nä, nu börjar jag få lite ångest över hur manuset ska sluta.  Allt jag vet med säkerhet är att jag behöver ändra slutet. Men hur ska det vara istället då?
 
Funderade kring hur jag löste detta i mitt förra manus och kom då på att jag i en stund av uppgiven misär fick så himla bra hjälp av Simona Ahrnstedt på hennes blogg. Så nu letade jag upp det inlägget och ska läsa ikväll. Kanske kan det hjälpa till denna gång också om jag har tur!? 
 
 
 
 
Hittade det här fantastiska inlägget om redigering när jag surfade runt så lägger in det också, mest för min egen skull så jag kan hitta tillbaks till det lite lättare. 
 
 
Men, jag vet inte vart jag ska och det börjar märkas på redigeringen. Famlar mig fram just nu känns det som. Och är lätt snurrig i huvudet efter allt nytt på jobbet. Så tänkte lägga resten av denna vecka på att försöka landa i ett nytt slut. Blir en utmanande tankeövning. Får hoppas den blir lyckad också bara! 
Kommentera inlägget här: