Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Filosoferar kring diverse slut

Kategori: Allmänt

Redigeringsmässigt fortsätter jag att mala på. Tankemässigt spelas diverse olika slut upp sig för mitt inre. Försöker tänka bort analyser av hur mycket jobb varje alternativt slut innebär och istället fokusera på vilket som blir bäst. Men är inte helt lätt att hålla isär de två för det finns ju en viss längtan att bli klar nån gång för att uttrycka sig försiktigt. Försöker landa i ett så kort och koncist slut det går utan att det känns avhugget/stressat helt enkelt. Debutmanus ska väl inte vara alltför långa eller hur var det nu ;) 
 
Bländades av vårsolen igår, underbart! Förvånansvärt många alkisar som kröp fram ur sina gömmor med klirrande påsar också, man får vara lite extra glad för de hemlösas skull även om det fortfarande är kallt, kallt, kallt!  Har numera två kontor jag håller till på om dagarna eftersom jobbet jag börjat på sitter lite utspridda. Gemensamt för de båda är en fantastisk utsikt, och den bästa av dem på det kontor jag kommer vara på i första hand. Ett riktigt lyft från tidigare som bara hade bra utsikt från två mötesrum samt en handikapptoalett :/ 
Kommentera inlägget här: