Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Äntligen!!!

Kategori: Allmänt

Idag är lyckan total! Skrivhelg + sista dagen på jobbet. Så otroligt skönt. Det har varit full fart in i det sista och jag kan med gott samvete lämna över stafettpinnen. Ny handväska och en bekväm kavaj inhandlade så nu är jag redo! Min plan att få tre lugna månader med mycket skriv gick om intet men det känns ändå okej. Tror jag kommer fortsätta min skrivrutin trots nytt jobb. Men vi får väl se hur det blir. Min tidigare tjänst var supersplittrad med åtaganden på flera håll åt många olika organisationer nationellt. På mitt nya jobb är det bara en organisation jag jobbar åt och det känns så otroligt skönt, men det har jag visst redan sagt :)
 
Barnen plockas upp på förskola/skola av barnvakterna idag. Hunden lämpar jag över hos lillebrorsan nu på morgonen. Efter jobbet drar vi, väskorna är packade. 
 
Igår fick jag äntligen skriva igen och tog mig förbi ett apjobbigt/hoppigt och stökigt kapitel. Skönt att slippa börja med det igen på skrivresan. Idag har jag hunden med mig så nu blir det inga fler normala skrivpass för mig denna vecka. 
 
Övrigt positivt från igår är denna bukett från nya arbetsgivaren som väntade på mig när jag kom hem. Vilket välkomnade! 
 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-03-16 | 10:09:13
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Åh, vad härligt att höra positiva nyheter! Hoppas ju på fler sådana härifrån förstås ...

    Svar: Ja kom på sen att det kanske var en något vilseledande rubrik för denna blogg. Men tänker att det ofta blir positiva sjok så nu när jag har medvind på ett område kanske det smittar av sig på andra!
    Helena Dahlberg

  • Louise Baumgärtner säger:
    2018-03-16 | 18:45:46
    Bloggadress: http://www.mittmanus.se

    Du verkar vara så FLITIG med ditt skrivande. Och vilken bukett! Trevlig helg:)

    Svar: Tack detsamma! Nu har vi just knäckt första ölen i Västerås. Imorgon blir det skriva hela dan!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: