Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

På’t igen

Kategori: Allmänt

Jaha då var det dags igen efter en micropaus. Fast vi hade lyxigt nog halvdag på jobbet i tisdags också så kändes nästan som en hel helg ändå.
 
Drottningholmsslott levererade över förväntan. Helt ok väder, trevlig personal, vaktavlösning och en guidad tur på teatern hans med och barnen som är mellan 4-8 år lyssnade uppmärksamt hela tiden om de gamla kungarna och drottningarna och byggnadens historia. Imponerande! 
 
 
 
 
 
 
I tisdags använde jag tågresan hem till att byta spår från ett väldigt konkret och realistiskt till ett övernaturligt, på en del av mysteriet. Alla eller i vart fall de flesta bra barnböcker har ett övernaturligt stråk så nu får det bli så. Hoppas det känns lika bra idag när jag sätter mig igen... 
Kommentera inlägget här: