Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Mellan hopp och förtvivlan

Kategori: Allmänt, Förlagsinskick, att skriva, vi som skriver

Väntan på svar från förlagsutskick är ändå spännande. Och jobbig. Funderar på att göra ytterligare några utskick nu i juli. Kanske skriva ihop synopsis på manusen så jag kan skicka till dem som kräver detta. Vilket jag ännu inte har gjort. 
 
För närvarande kan jag säga att relationsromanen gått ut till åtta förlag varav ett har refuserat. De andra har jag inte hört något från. Men så har det bara gått 1 1/2 månad också. Har ytterligare sju förlag på listan där som jag skulle kunna skicka till. Ska bara ladda lite först... 
 
Abegående deckaren så är det sex förlag där jag fortfarande inte fått någon återkoppling. Senaste utskicket där var i april. 
 
Så tretton potentiella svar som borde inkomma här snart om förlagen rensar skrivborden innan de går på semester. Får se om det kan leda nån vart. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-06-27 | 08:53:04
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Det är ju lite skräckblandad förtjusning det där att vänta på svar från förlag, tycker det är rätt trist under de perioder när en inte har ett manus inne för läsning. Har inspirerats av dina utspridda utskick och skickar också in i omgångar nu. Känns helt rätt att sprida ut det :-)

    Svar: Ja alltså då lever ju hoppet i alla fall och man känner att man är lite på gång.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: