Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Avslutning rond 2

Kategori: Allmänt

Jaha, då var det dags att ladda för sommaravslutning rond 2, förskolan. Sista året för dottern sen blir det skola till hösten.
 
Och inte bara det utan förskolan ska också läggas ner vilket kom som ett chockbesked för alla föräldrar för bara några veckor sedan så det blir den sista avslutningen där någonsin dessutom. Förskolan ansågs vara för liten och därmed för kostsam. Sorgligt att det bara ska finnas dessa industriförskolor där man maxar antalet barn och stordriftsfördelar. Men nu drabbar det i alla fall inte vårt barn som precis hann ut som tur var om man nu får säga så men det gör jag i alla fall. 
 
Fint väder men kallt idag.
 
 
Två dagar kvar av icke-jobbande med manus. Ikväll är det dessutom sommarfest på nya jobbet så blir intressant att se festkulturen där. Party, party! Fick klädpanik och köpte en ny klänning igår. Glömde mobilen i provrummet, kom som tur på det när jag satt på tunnelbanan en kvart senare och den låg kvar, ibland har man flyt! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-06-14 | 14:30:47
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Åh, vilken tur att ditt barn slapp undan. Skulle sannerligen få panik om vårt underbara dagis lades ned.

    Ha det så kul i kväll!

    Svar: Ja fy, är det nåt man verkligen inte vill ändra på så är det ett för sitt barn fungerande förskolekoncept. Tack, har en bra festkänsla på tåget in till partyt här nu. Även om jag saknar att ha datorn med mig :/
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2018-06-14 | 14:35:36
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Största anledningen att vi valt att bo kvar på vår lilla ort: förskolan! Och då hade vi ändå vår unge på den "stora" förskolan, men tre (!) hela avdelningar. Skolstart för oss med till hösten, men vi har haft turen att femårsverksamheten är på stora skolan, så barnet är redan van vid fritids och att dela skolgård med stora barn.
    Tur att du hittade telefonen!! Och en klänning, att det ALLTID ska uppstå klädpanik!

    Svar: Ja klädpanik är nästan obligatoriskt. Nu är jag i alla fall kittad på klänningsfronten inför midsommar också, hurra! Alltså är fortfarande så sjukt glad att jag fick tillbaks telefonen. Sjutton vad jobbigt annars!! Kul det blir i höst för våra stora små döttrar :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: