Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Utskick i kvadrat

Kategori: Allmänt

Puh, jag brukar tycka att jag är helt ok på att administrera men nu börjar det bli lite jobbigt här med två manus som ska ut parallellt till förlag utan att ligga samtidigt hos något av dem.
 
Vill gärna att de bedöms var för sig eftersom de är sjukt olika typer av historier/karaktärer och i olika genrer dessutom. 
 
Idag ska jag försöka strukturera upp hur (alltså vilket innehåll respektive önskar/efterfrågar) och när de fortsatta förlagsutskicken ska ske. Hoppas sedan hinna få iväg deckaren mot slutet av veckan till några ytterligare förlag eller agenter vilket det nu blir. Får ta och reda ut denna utskickssoppa idag. Kanske blir det någon sorts matris av alltihop så jag kan följa utskicken i samma fil istället för som nu två olika. 
Kommentera inlägget här: