Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Namnen på karaktärerna

Kategori: Allmänt

Hemma igen. En mindre försovning till 6.30. Trött efter en rolig men intensiv helg. Det värsta med ledigheter är när de tar slut. Fy alltså vad längtan efter semester blev stark nu. 
 
Hursomhelst. Bilresorna fram och tillbaka lyssnade vi på den fjärde boken om Harry Potter. Och man baxnar verkligen av vilka bra namn hon har på sina karaktärer. För mig är det en av de största behållningarna med den bokserien. Så funderar såklart på om jag inte ska fördjupa mig i det här med namn och hur man bygger upp dem så de passar karaktärerna. Och kanske byta namn på några av mina karaktärer, även om det skär i hjärtat för jag gillar deras namn men såhär bra är de ju ändå inte. Så får se vad jag kan hitta att läsa in mig på om det ämnet framöver. Bra inför kommande böcker om inte annat. 
Kommentera inlägget här: