Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Härlig besatthet

Kategori: Allmänt

Är härligt besatt av omarbetningen av relationsmanuset efter den guldkantade feed back som kommit. För ovanlighetens skull fick jag en ensam kväll hemma igår också till råga på allt (i kontrast till måndagkvällen när vi hade ungarnas kompis som sov över och tillbringade kvällen med hela barngänget i simhallen följt av dansstopp frmaåt natten, puh!).
 
Så nu har jag fått en flygande start på redigeringsrundan! Hoppas på att hinna klart under semestern men det är fortfarande högst oklart hur mycket omarbetning som behövs så ska inte låsa upp mig för hårt på någon viss tid mentalt. Men vilken härlig känsla att få skriva som besatt igen, var länge sedan jag var där och har känt mig rätt avslagen skrivmässigt men det visade sig ju vara riktigt bra. För nu är jag laddad till tänderna och har ett uppdämt behov att stilla.
 
Jobbar bara nästa vecka också så det är dessutom bara åtta dagar som jag har någon självklar skrivtid på tåget. Får se till att skriva lite på semestern i år också, vilket jag iofs gjorde även förra året i och med skrivkursen jag gick då. Seriöst värre! 
Kommentera inlägget här: