Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

En annan bra semestersysselsättning

Kategori: Allmänt

Gå upp innan barnen vaknar och redigera järnet. 
 
 
Nu har jag äntligen fått saker och ting i ”rätt” ordning (tror jag, blev ännu mer runtflyttande till slut än i det första dokumentet). Återstår att redigera till detaljerna så att det stämmer med den nya ordningen. Och som tidigare, få huvudkaraktären fortsatt lättare för läsaren att känna med. 

KOMMENTARER:

  • Skriva läsa leva säger:
    2018-07-23 | 09:37:57
    Bloggadress: http://skrivalasaleva.wordpress.com

    Du kämpar på så himla bra. Intressant inlägg om detta med kapitellängderna. Tar till mig och funderar på om jag ska malla på ett liknande sätt i dystopin, eller om jag kanske rentav gjort det, fast lite mer omedvetet. ;)

    Svar: Tack, har svårt att släppa mina bokprojekt även om det säkert vore sunt ibland. I augusti åker vi på en veckas semester och ska bo inneboende så då blir jag så illa tvungen :) Så mycket som händer undermedvetet, häftigt hur hjärnan funkar på så många olika plan!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: