Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Podd-koma

Kategori: Allmänt

Är helt rörig i huvudet av podd-koma.
 
Efter att mitt poddavsnitt jag höll på med försvann för några dagar sen sökte jag som en galning för att hitta det igen (vilket jag gjorde efter att ha installerat två nya podd-appar, nu kör jag med a cast som hittar avsnittet de andra två jag provade med inte gör...) Men i sökandet snubblade jag över ”Skrivdrömmar” som jag inte lyssnat på förut. De har en rolig uppställning med två oerhört olika pratare (eller vad kallar man dem som pratar i podd?) som kompletterar varann så det blir sån småkomisk dynamik i samtalet. Annars tycker jag poddarna/pratarna brukar vara väldigt lika varann men så är det verkligen inte här. Men framförallt är avsnitten superlånga. Och innehåller minst ett bra tips jag inte hört förut per avsnitt. Så är rätt underhållande och lite givande också.
 
Men nu har jag lyssnat lite för mycket, har haft den i öronen vad jag än gjort. Lågvattenmärket var när jag satte mig för att redigera igår kväll (brukar inte köra på kvällarna men nu måste jag igenom till slutet denna vecka!) och inte kunde stänga av podden utan satt med den på i bakgrunden. Gick inte så bra som ni kanske förstår. De är helt beroendeframkallande de här poddarna så nu ska jag försöka mig på en detox och köra en poddfridag. Får se om jag håller ut! 
 
Annars har jag bara 30 sidor kvar att gå igenom nu. Sen blir det skrivfri helg och så drar storrevideringen igång på måndag. Längtar!! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-01-17 | 09:35:19
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Vad bra att du hittade den som du tappat bort! Så du lyssnar så mycket? Jag lyckas nästan aldrig pricka in lyssningstid, fast jag skulle vilja. Och nej, det brukar faktiskt inte gå så bra att göra två saker på en gång.

    Svar: Japp, när jag promenerar till/från tåget, diskar, lagar mat, somnar, vaknar på natten och inte somnar om, gör enkla arbetsuppgifter som inte kräver särskilt fokus, badar badkar osv. Inte så hälsosamt beteende...
    Helena Dahlberg

  • Annelie säger:
    2018-01-17 | 10:33:26
    Bloggadress: http://enbokstavitaget.wordpress.com

    Jag har också fått tips om den podden men inte provlyssnat än - men efter din beskrivning sätter jag på ett avsnitt direkt för det låter precis som något jag skulle gilla!

    Svar: :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: